Gott Nytt År2008

Ja, då var nyårsafton avklarad!


Mycket trevlig kväll med god mat, trevligt sällskap och en jäkla massa alkohol =)
Kanske en liten resumé?


Kvällen började med mat, jag och Markus skulle bjuda damerna som jag sa tidigare på mat. 
Till förätt blev det toast med romröra och räkor på, varmrätten blev grillad Oxfilé + Fläskfilé, sallad, 
Potatisgratäng och bea + rödvinssås och till efterrätt blev det Marängsviss...VÄLDIGT lyckat!


När vi ätit oss mätta och då menar jag mätta! Så tog jag fram spelet jag fick av syster i julklapp, Fia med hutt =)
Jag och markus fyllde våra små glas med öl och tjejerna sina med cider/vin.
Vi spelade i nån timma och kan ni gissa vem som vann? ;-) Exakt...MOI!!

Sen ungefär 30 småglas öl senare så intog 3 tappra men dock slagna spelare och 1 väldigt dragen men stolt segrare soffan där vi skålade in det nya året....hann  väl med ett å annat sms också!

Efter många Gott nytt år hälsningar både till höger och vänser, sms hit å sms dit så bestämde vi oss för att gå ner till storsjön för att klösa iväg mina otroligt STORA OCH SAFTIGA nyårsraketer/bomb som inhandlasts på Rusta...kan säga att jag sällan varit med om en sådan jäkla parodi till raketskjutning nån gång...HAHA..!!!

Full som man var skulle jag försöka tända på en liten bomb som skulle skjuta upp 100 skott...det kom 5!!!!
Sen skulle vi sula iväg raketerna som jaa...är väl ca 40 cm höga och ser ut som sugrör! Jag fick iväg 2 tror jag... som flög upp några meter i luften och sen lät det som att det small till, hörde inte riktigt.
Sen gick alla tändstickor av för att man kunde ju fan inte ens tända på! Haha...sen när markus skulle tända på raketerna så filmade jag med telefon...man ser inget men man hör han säga, Jag har två kvar (tändstickor) och jag säger...Se nu till att du lyckas tända på en. Sen dröjjer det några sekunder och man hör ett fjuttigt litet fisljud och ser nåt ljust som dycker lika snabbt som det flög iväg. Å vi skrattade så jag tror jag skulle dö!! Snacka om äkta PARODI, FJASKO...ja, you name it!

Trots detta misserabla misslyckande till raketskjutning så återvände vi hemmåt med glada steg, för där fanns ju mera öl =)

Där var den härliga kvällen över!
Tack Markus och Elenore!

Gott Nytt År!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0