Vilken otrolig historia!

Jag satt idag och kikade på Oprah....haha...ja, jag vet! Men jag är faktiskt arbetslös och har inte så mycket för mig den här tiden på dagen. Då är det lätt hänt att sådana program råkar bli kvar i rutan. I allafall, jag kikade på Oprah och det var något där som fick mig helt otroligt rörd. Det handlade om kärlekshistorier och om ett äldre par Herman & Roma.

Herman och hans familj blev tillfångatagna från deras hem i Polen och skickades till ett Koncentrationsläger i Tyskland, Herman var då 12 år. Där brevid lägret bodde en flicka som hette Roma. Hermans mor sa till honom att hon skulle skicka en ängel till honom och några dagar senare stod Roma på andra sidan staketet. Hon hade ett äpple med sig. Varje dag i sju månader kom Roma med ett Äpple till den här pojken. En dag när hon kom så sa han att hon inte skulle komma dit mera för han skulle bli förflyttad till ett annat läger. Flytten blev och bara 2 timmar innan han skulle gasas ihjäl kom det ryska trupper som fritog dessa fångar. Herman var fri! 15 år senare levde och jobbade Herman i New York där hans kompis hade fixat en blinde date till honom. I bilen senare under kvällen så frågade den här kvinnan Herman vad han hade gjort under 2:a världs kriget. Han berättade att han hade suttit i ett Koncentrationsläger. Hon berättade att hon varje dag gick och gav en pojke ett äpple. Herman frågade om pojken var lång? Ja, sa hon. Han frågade om den här pojken hade sagt...Kom inte hit mera för jag ska bli förflyttad till ett annat läger? Ja, sa hon! Jag var den pojken sa Herman!
Sen friade han till henne direkt!

Visst är den skitbra?!?! Var bara tvungen att dela med mig av den här underbara historien! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0