"Ursäkta uttrycket...men vad rolig han ser ut"

Haha...ja, det där hör jag ofta från folk när jag är ute och går med tyson. Ja, jag vet...han kanske inte är den finaste hunden som finns...men han har då tammefan tio gånger så stor och charmig personlighet än många andra hundar! Iallafall...det jag tänkte berätta var att idag så åkte jag, Therese och Tyson till Lillsjön och skulle pimpla. Jättefint väder och en abborre blev det...fast det är inplanterat mycket regnbåge...och gissa vad, man fiskar helt gratis!! Där kommer jag bo nu när våren närmar sig =)

När vi fiskat klart och druckit upp vår choklad så återvände vi till bilen...tyson var...ja, sjukt snöig!! Det hängde stora klasar med snöbollar på alla hans ben. Men när vi kom upp till bilen och försökte få in han i bagaget så vägrade han..vilket han börjat med på sista tiden...och när jag stod där och skulle få in hunn i bilen så kom det fram en såndär människa som hade två jättefina fågelhundar...han stod innan på parkeringen och visad upp dom hur duktiga dom var och att dom kunde sitta fint å sånt dravvel...sånt som tyson skulle kunna ta betalt för att lära ut till andra hundar! Men han kom fram till oss när hans socitetshundar så fint hade hoppat in i hans bil och sa..."ursäkta uttrycket, men vad rolig han ser ut" Hahaha...ja, sa jag...han SER rolig ut också. Sen stod vi och prata lite medans jag försökte få in Tyson i bagaget. Gissa vad gubbfan säger...haha..."Men vilken fin päls han har för att binda flugor att fiska med"!! Hade jag inte tyckt det lät så jävla roligt först så hade jag ju kastat mig på han och gjort en fluga av hela han!! Alltså, hur fan skulle ni känna om någon säger nåt sånt om er hund? Klart man blir förbannad...men ändå kan jag inte sluta skratta när jag tänker på det haha...ska jag ta det som en komplimang eller??

Jaja...ikväll så kommer två vänner från Ramsele hit och ska sova över, vi ska ut på invigningen ikväll. Blir väl några öl. Sen imorgon kl 12 så spelar vi match mot IBC´s b-lag! Har absolut ingen som helst aning om hur det kommer gå...hoppas ju givet på vinst såklart...men vi har många bra spelare borta! Sen på Söndag så ska jag Hjälpa en kompis att sälja korv uppe på Arenan. Kan bli skoj!

Trevlig helg...Sup å svälj!

Titta extra på det nedersta koret! Visst fan ser det ut som en hundvalp?? Jag såg det när jag satt och pimplade =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0